Melescanu a mostenit o afacere sulfuroasa
Soarta a peste 300 de milioane de euro bani publici este neclara. Licitatia pentru dotarea fortelor aeriene cu noi avioane de transport mediu nu a fost finalizata. Procedura de achizitie, inceputa cu mai bine de un an in urma, nu s-a incheiat, deoarece licitatia a fost viciata in toate fazele ei.
Lupta intre competitori nu s-a incheiat, iar Ministerul Apararii se afla, paradoxal, in situatia de dinaintea declansarii acestei licitatii publice. Indiferent de decizia Ministerului Apararii, dotarea cu cele sapte avioane va ramane un caz de scoala pentru felul in care o autoritate a statului rateaza lamentabil testul transparentei si onestitatii intr-o achizitie finantata din bani publici.
Acest subiect s-a aflat constant in atentia Jurnalului National. Revenim cu o serie de noi informatii care redeschid acest sandal politico-financiar cu implicatii grave nu numai pentru bugetul statului, ci si pentru relatiile externe ale Romaniei.
ISTORIE. Fortele Aeriene au in dotare avioane AN-24 si AN-26 pentru indeplinirea misiunilor de transport trupe pe distante scurte si medii. Aparatele au durata de viata tehnica depasita; pentru inlocuirea lor a fost lansata o licitatie internationala.
Dupa cum au decurs evenimentele pana la transformarea achizitiei intr-un “caz”, apare evident ca montajul scandalului a avut drept punct de plecare caietul de sarcini. Multi specialisti in domeniul achizitiilor militare au apreciat ca acest caiet de sarcini s-a molipsit de la licitatiile cu dedicatie in care s-au specializat autoritatile civile.
Un grup de ofiteri superiori au impus in acest caiet de sarcini parametri care favorizau avioanele C27J Spartan produse de firma Alenia, in dauna spaniolilor de la EADS-CASA. Anuntul pentru licitatie a fost publicat in Monitorul Of