Mihail Batog Bujenita a fost, timp de aproape 30 de ani, pilot pe avioane supersonice. Dupa ce a iesit la pensie, la 52 de ani, s-a apucat de scris, reusind sa publice pina in prezent sapte carti. Mai mult decit atit, fostul pilot si actualul scriitor de literatura umoristica a ajuns la cirma Academiei Libere „Pastorel“, asociatia epigramistilor si umoristilor din Iasi. „Umorul este sursa prin care omul reuseste sa se elibereze de greul vietii! El este o componenta a autocunosterii“, afirma el. Pentru a fi scriitor, mai mult sau mai putin de succes, nu ai nevoie de scoli speciale, de studii superioare de profil, pentru ca nici una dintre ele nu te poate „scoate“, garantat 100%, un literat adevarat. Dimpotriva, unii dintre cei mai cunoscuti scriitori romani contemporani au profesii cit se poate de „firesti“. Scriitorul de literatura umoristica si epigramistul Mihail Batog Bujenita a avut o meserie la care mai multi se incumeta sa viseze, insa putini au curajul sa o si practice. Timp de aproape 30 de ani, scriitorul iesean a fost pilot pe avioane supersonice. Pentru el, MIG-urile nu au secrete. „Avionul este un obiect extrem de inteligent. Are propriul sau comportament; cind ceva nu este in regula el te atentioneaza. Eu i-am sfatuit pe cei mai tineri sa isi miroase avionul. Daca exista un miros neplacut, atunci avionul trebuie verificat“, spune el. Ne-a povestit ca, atunci cind urca in avion, isi aseza capul pe scaun, dupa ce deschidea motoarele, si le asculta mesajele trimise subliminal. I s-a intimplat ca acest tip de comunicare cu avionul sa ii salveze viata. Si acum isi aduce aminte cu placere de primul zbor. Era primavara anului 1968, cu patru ani in urma intrase la Scoala de Aplicatie pentru aviatie „Aurel Vlaicu“ de la Boboc, judetul Buzau. „Am zburat pe un YAK 18. Am intrat intr-o stare de transa. Eram in aer si la propriu, si la figurat. A fost o senzati