Pe o piata imobiliara in continua ascensiune, industria hoteliera a ramas, cel putin la inceput, oarecum in urma celorlalte segmente. In ultimii ani insa, intrarea tot mai multor lanturi hoteliere internationale in tara noastra a semnalat si potentat in acelasi timp cresterea interesului jucatorilor straini pentru acest sector. Un interes care se manifesta pe o arie destul de larga, incluzand atat hotelurile de 3, cat si pe cele de 4 sau 5 stele.
In acest context, brandul Trianon, detinator al 14 hoteluri pe plan international, este "unul dintre ultimele nume deja consacrate pe plan mondial care a gasit atractiva capitala noastra pentru a o bifa pe harta investitiilor", se arata intr-un comunicat al agentiei EuroMetropola.
Situat in apropierea parcului Cismigiu si urmand a fi deschis in curand, hotelul de 3 stele se intinde pe o suprafata de 2.202 mp construiti. Per total, imobilul are o capacitate de 48 de persoane, la 26 de camere (4 camere simple, 20 camere duble si 2 apartamente). Pe langa facilitatile uzuale destinate clientilor, hotelul dispune si de o agentie de turism.
In ceea ce priveste rentabilitatea unei investitii in domeniul hotelier, Monica Marin, Partner Manager EuroMetropola, a subliniat:
"Un calcul simplu ne arata ca, in mainile unui intreprinzator atent, la un grad de ocupare absolut realizabil - tinand cont de locatie - de circa 70%, hotelul poate genera doar din cazare venituri de peste 550.000 euro/an".
Daca veniturilor din cazare li se mai adauga si cele din activitatile conexe (rezultate din inchirierea salii de conferinte sau din activitatea restaurantului, cu o capacitate de 100 de persoane), lucrurile stau inca si mai bine. "In aceste conditii, randamentul investitiei poate atinge 8-10% pe an, o cifra extrem de buna pentru piata romaneasca in acest moment", a adaugat Monica Marin.
Pe o piata imobiliara