Miza unei astfel de performanţe se traduce în profituri mai mari pentru acţionari Corectitudinea faţă de angajaţi, recompensarea performanţelor remarcabile, gradul ridicat de
Miza unei astfel de performanţe se traduce în profituri mai mari pentru acţionari
Corectitudinea faţă de angajaţi, recompensarea performanţelor remarcabile, gradul ridicat de încredere în salariaţi sunt câteva elemente care definesc companiile drept buni angajatori.
Mediul de lucru al angajaţilor din România nu diferă cu mult faţă de cel al Europei Centrale şi de Est, dar nu are companii care să iasă în evidenţă drept modele de bune practici. Astfel, potrivit studiul "Best Employer 2006-2007" realizat de Hewitt Associates International şi implementat în România de Pluri Consultants Romania, implicarea angajaţilor în atingerea obiectivelor strategice ale companiilor în care lucrează este de 54%, cu 2% mai mare decât media în Europa Centrală şi de Est.
Totuşi nicio companie din România care a participat la acest studiu nu s-a clasat pe primele 30 de locuri din Europa. Microsoft a câştigat titlul de "Best Employer" în patru ţări, dar filiala din România nu a participat la studiu. Studiul "Best Employer 2006-2007" a luat în considerare angajamentul salariaţilor faţă de companie şi eforturile pe care aceştia le fac în interesul organizaţiei.
Angajaţii consideră că muncesc mai mult decât primesc
Un alt element luat în considerare este măsura în care viziunea asupra afacerii a angajaţilor, top managementului şi a departamentului de resurse umane se suprapune. Studiul a fost efectuat în zece ţări din Europa Centrală şi de Est şi se bazează pe răspunsurile a 90.000 de angajaţi şi 1.800 de manageri din 504 companii.
Dorinţa angajatorilor de a ajunge cei mai buni în viziunea salariaţilor nu are neapărat un scop altruist. Studiul arată că cei mai buni angajato