Dupa ce proiectul de a deschide un magazin care sa gazduiasca showroom-uri adevarate ale marilor branduri a esuat, luxul din Romania se muta pe net.
Chiar daca in toata Europa veniturile au crescut in mod constant in ultimii 30 de ani, cel mai greu cuvant de spus pe piata luxului il vor avea, foarte curand, tarile din Est. Rusia a devenit Mecca tuturor producatorilor de lux, in timp ce tarile asiatice au urcat in graficul consumatorilor de produse high-end de la 12 la 47% in mai putin de doua decenii.
In incercarea de a defini trendurile pietei, analistii s-au confruntat in ultimii doi-trei ani cu o lipsa acuta de termeni. S-a nascut un concept general, atotcuprinzator de ?new luxury", un val ce include produsele din ultima generatie.
Fie ca este vorba de televizoare, pantofi, case de vacanta, paturi de lana sau tevi de dus, produsele ?new luxury" sunt mai bune, mai sclipitoare, mai pline de gust si mult, mult mai scumpe decat produsele din luxul traditional.
Intra in aceasta categorie ceasurile de peste 200.000 de dolari, cu editiile lor limitate de peste un milion de dolari (Patek Philippe, Breguet, Rolex), casele din Aspen, Martha's Vineyard sau Monaco, masinile de peste 350.000 de euro, tablourile de peste 20 de milioane de lire sterline, dusuri de 20.000 de dolari, cazi de baie de 80.000, cu plasma inclusa, sau yahturile de peste 35 de metri.
Nimic nelalocul lui, din moment ce revista ?Forbes" anunta, citand un studiu Scott Cohn, ca numarul miliardarilor a ajuns la 946 in 2006, cu 19% mai mult decat in 2005. 1% din populatia SUA detine 22% din PIB-ul Statelor Unite, iar averea miliardarilor din intreaga lume a ajuns la 28.800 miliarde dolari.
Dictatura chinezeasca
In 2003, anul in care a fost inventat acest termen, piata ?new luxury" a atins nivelul de 440 miliarde dolari in SUA si 400 m