Pe fondul unei descresteri consistente a vanzarilor, Ford ia tot mai in serios varianta unei cedari a marcii suedeze de lux Volvo. Americanii au vandut doar 246. 415 autovehicule in luna Iunie a anului 2007, cu 8,1% mai putin comparativ cu aceeasi luna a anului precedent .
Cifra de afaceri calculata pana in acest moment indica o scadere cu 11,2% fata de cea aferenta aceleasi perioade din 2006.
Ford, ca majoritatea producatorilor de automobile de peste ocean , trece printr-o criza in ultimele trimestre, criza cauzata de concurenta tot mai acerbe din partea rivalilor asiatici si de scaderea interesului cumparatorilor pentru SUV-uri si camionete. Compania a raportat o pierdere record de 12.7 miliarde de dolari in cursul anului 2006, si de 282 milioane de dolari in cursul primului trimestru al anului curent, inregistrand pierderi de 1925 de dolari pentru fiecare vehicul comercializat.
Compania a cedat in luna martie a acestui an marca Aston Martin unui consortiu britanic pentru 925 milioane de dolari si colaboreaza cu companiile de consultanta Goldman Sachs, HSBC si Morgan Stanley pentru o eventuala instrainare a marcilor Jaguar si Land Rover, marci ce formeaza Premier Automotive Group.
Planul de restructurare conceput de Ford in 2006, ce se va desfasura pe o perioada de 4 ani, prevede inchiderea a 16 uzine si disponibilizarea a 45.000 de angajati. Renuntarea la aceste unitati de productie si a personalului se va face prin cedare catre altii investitori si prin oferirea compensatiilor catre muncitori.
Ford a cumparat Volvo de la grupul suedez Volvo AB in anul 1999, platind suma de 6.45 miliarde $. Expertii in domeniul auto considera ca Volvo reprezinta divizia cea mai performanta a Ford Premier Automotive Group, avand o cifra de afaceri preconizata pentru 2007 de 14 miliarde $ si vanzari de 450 000 de unitati pe an. Pe de alta