- Editorial - nr. 137 / 17 Iulie, 2007 Interventiile publice, patimase de-a dreptul pe alocuri, ale presedintelui Traian Basescu, privind invatamantul romanesc, lasa multora impresia unui programat si dorit acrosaj. In acest sens s-au pronuntat deja mai multi jurnalisti si analisti politici, afirmand ca, dupa ce a luat, la rand, Parlamentul, aruncand anatema asupra celor 322 de deputati si senatori care au indraznit sa-i atraga atentia, printr-un cartonas galben, ca, totusi, in pofida tranzitiei noastre romanesti originale si de pomina, suntem intr-un stat de drept, iar gestul lor este profund democratic, dupa ce s-a napustit asupra ziaristilor, cu cuvinte de ocara, deoarece nu-i sunt obedienti, dupa ce, cu cinism, a atras atentia pensionarilor, anuntand ca nu va promulga legea trecuta prin votul unanim al deputatilor si senatorilor, inclusiv ai PD, s-a napustit si asupra invatamantului, facandu-l cu ou si cu otet, considerandu-l "nerelevant, inechitabil, ineficient si de slaba calitate". Gafeur recunoscut deja, celebru prin situatiile dese si penibile, in care si-a dat cu dreptul in stangul, de data aceasta punctul lui de plecare asupra afirmatiilor privind invatamantul romanesc a plecat de la un raport prezidential intitulat "Romania Educatiei, Romania Cercetarii", prezentat de presedintele Traian Basescu la o intalnire de la Cotoceni cu ministrul de resort, cu rectori, academicieni, profesori, sindicalisti, elevi, studenti si parinti, incropit pe baza datelor oferite de o comisie condusa de Mircea Miclea. Adica, fostul ministru in domeniu, acuzat de "furtul" unor concluzii si de "vanzare" a unui raport premeditat neconvingator presedintelui Basescu. Cine este dumnealui? Stim ca tocmai el a fost, o perioada, ministru al Educatiei din tara romaneasca. Sa nu fi vazut atunci, ci abia acum, la comanda prezidentiala, toate "relele" unui invatamant in perfecta concordan