Dieter Schulze, presedintele Ursus Breweries, al doilea producator de bere de pe piata locala, spune ca decizia de a majora preturile la bere, ca urmare a efectelor secetei, este puternic influentata de mutarile principalilor concurenti.
"E greu de estimat daca vom mai creste preturile. Sigur ca am dori sa operam majorari la nivel de pret pentru a mai reduce din costuri, dar acest lucru va fi determinat de piata. Noi am majorat preturile in aprilie, insa competitorii nostri nu au luat o decizie similara. Nu poti majora preturile prea mult din cauza competitiei din piata", spune Schulze.
Ursus a majorat in aprilie pretul la majoritatea brandurilor din portofoliu cu aproximativ 3,5-4% ca urmare a scumpirii materiei prime. Potrivit reprezentantilor Ursus, preturile la malt au crescut cu 40% pe piata libera, pana la 400 de euro tona anul acesta pe fondul secetei.
"Deocamdata nu putem sti daca si cu cat vor mai creste preturile anul acesta, deoarece trebuie sa asteptam pana la sfarsitul lunii august, cand se va finaliza recolta", a adaugat presedintele companiei.
Schulze a precizat ca anul trecut 80% din materia prima a fost achizitionata de pe piata locala, restul de 20% fiind importata.
"Anul acesta procentele se vor schimba urmand sa se inregistreze o crestere a importurilor. Deocamdata am absorbit sau am crescut preturile cu putin sub nivelul inflatiei la o parte dintre beri. Vom putea lua o decizie privind o noua crestere de pret abia dupa finalizarea recoltei", a afirmat el.
Printre efectele pozitive ale caniculei se numara in special cresterea vanzarilor de bere de pe piata interna. Anul trecut consumul local de bere a atins media europeana, de 80 de litri pe cap de locuitor, la egalitate cu Ungaria, dar in continuare in urma Slovaciei si a Poloniei care au un consum pe cap de locuitor de aproximativ 90 de litri s