Instalarea grupului Ford în Oltenia poate însemna dispariţia sau preluarea importatorului Romcar, impulsionarea producţiei de componente auto, o creştere a competiţiei pe piaţa de profil şi un suflu nou pentru exporturi. Întrebarea de pe buzele tuturor este ce model au de gând să fabrice americanii în România. Intrarea Ford pe ultima sută de metri în cursa pentru achiziţionarea fostei uzine Daewoo de la Craiova va avea efecte atât pozitive, cât şi negative asupra aface
Instalarea grupului Ford în Oltenia poate însemna dispariţia sau preluarea importatorului Romcar, impulsionarea producţiei de componente auto, o creştere a competiţiei pe piaţa de profil şi un suflu nou pentru exporturi. Întrebarea de pe buzele tuturor este ce model au de gând să fabrice americanii în România.
Intrarea Ford pe ultima sută de metri în cursa pentru achiziţionarea fostei uzine Daewoo de la Craiova va avea efecte atât pozitive, cât şi negative asupra afacerilor derulate de companiile care activează pe piaţa autohtonă. Poate părea devreme să ne bucurăm de sosirea unui investitor puternic în Oltenia, dar declaraţia secretarului de stat Sebastian Vlădescu, care spune că „în proporţie de peste 90%, sunt sigur că oferta Ford va fi acceptată şi vom finaliza contractul de privatizare“, arată că singurul ofertant nu va întâmpina probleme majore până la preluarea efectivă a uzinei.
La aflarea veştii, au început comentarii şi controverse. De ce nu a continuat cursa şi General Motors (GM)? Ce tip de maşină va produce Ford în România? Ce se va întâmpla cu importatorul Romcar? Care va fi impactul asupra industriei româneşti?
Motivul abandonului GM, invocat de purtătorul de cuvânt al americanilor, Marc Kempe, constă în existenţa altor oportunităţi în zonă. „Au existat şi neclarităţi privind obl