De la 1 august, tarifele sunt majorate cu 60%
Pana in noiembrie 2008, acestea vor fi dublate
ARMAD afirma ca aceasta crestere abrupta a tarifelor “omoara” industria de marketing direct
Posta Romana detine prin lege dreptul de serviciu universal, fapt ce ii permite sa majoreze tarifele dupa bunul plac si sa anunte, pur si simplu, noile preturi. Intentia companiei este ca pana in luna noiembrie 2008 sa majoreze aceste tarife cu 100%. In lipsa unui control din partea Consiliului Concurentei, oficialii companiei au decis ca prima treapta de majorare sa fie de 60%, aplicata de la 1 august. Fapt ce a atras protestul Asociatiei Romane de Marketing Direct, care considera ca prin marirea tarifelor practicate, Posta Romana face un nou abuz de pozitie dominanta. Iar aceasta crestere abrupta a tarifelor va afecta industria de marketing direct din Romania, in momentul in care se afla in plina dezvoltare si isi consolideaza pozitia in industria de comunicare.
Ne omoara business-ul
Potrivit presedintelui ARMAD, Serban Goran, cifra de afaceri in industria de marketing direct din Romania a fost, in 2006, de 20 milioane de euro, din care pe sectorul postal, 7 mil. euro. Estimarile pentru acest an vizau initial o crestere per total a industriei de circa 40%. Insa noile tarife practicate de Posta Romana afecteaza estimarile initiale cu circa o treime. "O astfel de politica dusa de Posta ne omoara business-ul", considera Serban Goran. In opinia sa, majorarea tarifelor va afecta volumul trimiterilor cu 20 - 30%. El a precizat ca, pentru a-si putea sustine costurile de operare, ARMAD ia in calcul sa creasca la randul lor preturile catre consumatorul final, cu 15- 20%. In 2005, cresterea brusca a tarifelor pentru serviciile de marketing direct, de 2,5 ori, a dus la injumatatirea ratei de crestere a industriei in anul respectiv, de la un est