Piaţa de publicitate a crescut cu 35% în primele şase luni din acest an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2006. Peste 2,23 miliarde de euro (volum brut) au fost investite în publicitate în perioada amintită, faţă de anul trecut, când s-au alocat promovării pe TV, presă şi radio circa 1,64 miliarde de euro. Potrivit specialiştilor, această creştere este consecinţa firească a scumpirii tarifelor-listă la majoritatea staţiilor TV şi radio. Pe de altă parte, intrarea î
Piaţa de publicitate a crescut cu 35% în primele şase luni din acest an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2006. Peste 2,23 miliarde de euro (volum brut) au fost investite în publicitate în perioada amintită, faţă de anul trecut, când s-au alocat promovării pe TV, presă şi radio circa 1,64 miliarde de euro.
Potrivit specialiştilor, această creştere este consecinţa firească a scumpirii tarifelor-listă la majoritatea staţiilor TV şi radio. Pe de altă parte, intrarea în Uniunea Europeană a deschis poarta unor noi clienţi dispuşi să plătească aceste preţuri, iar jucătorii deja prezenţi pe piaţă au fost nevoiţi să-şi „aranjeze“ bugetele de publicitate pentru a-şi păstra vizibilitatea.
Conform monitorizărilor Alfa Cont, cele mai mari investiţii în publicitate în primele şase luni au fost făcute de Procter & Gamble (147,6 milioane de euro), Unilever (114 milioane de euro) şi L’Oréal România (102 milioane de euro). Monitorizarea s-a făcut pe baza tarifelor-listă, care nu includ discounturile şi barterele media.
Fenomenul «sold out» atacă şi radiourile
Orientarea clienţilor spre televiziuni s-a menţinut şi în prima jumătate a acestui an, deşi costurile promovării au crescut, în medie, cu 40%, faţă de anul precedent. Astfel, 90,2% din investiţiile brute, adică două miliarde de e