Născută cu scandal şi rămânând un permanent motiv de dispute, Autostrada Transilvania pare tot mai mult o fata morgana pentru şoferii români: data inaugurării se tot îndepărtează, în timp ce zvonuri tot mai insistente vorbesc de costuri de două-trei ori mai mari decât cele iniţiale. În exclusivitate pentru Capital, Mike Mix, project manager în cadrul Bechtel, dezvăluie că primele două tronsoane vor fi gata cu câteva luni înainte de termenul prevăzut în proiect. Cu dipl
Născută cu scandal şi rămânând un permanent motiv de dispute, Autostrada Transilvania pare tot mai mult o fata morgana pentru şoferii români: data inaugurării se tot îndepărtează, în timp ce zvonuri tot mai insistente vorbesc de costuri de două-trei ori mai mari decât cele iniţiale. În exclusivitate pentru Capital, Mike Mix, project manager în cadrul Bechtel, dezvăluie că primele două tronsoane vor fi gata cu câteva luni înainte de termenul prevăzut în proiect. Cu diplomaţie, el evită subiecte sensibile, cum ar fi preţul final.
Lansată cu surle şi trâmbiţe în ultimul an al guvernării Năstase, construcţia autostrăzii care ar urma să lege graniţa de vest de centrul ţării (şi de aici, mai departe, prin intermediul autostrăzii Braşov – Bucureşti, de sudul României) a avansat în ritm de melc. În prezent, au loc lucrări pe sectorul 2B al proiectului (Câmpia Turzii – Cluj Vest) şi pe sectorul 3C (Suplacu de Barcău – Borş). Aici au loc operaţiuni dintre cele mai diverse, de la excavaţii la terasamente, de la construcţia drumurilor de acces la turnarea fundaţiilor de beton şi de la producţia de agregate până la instalarea de piloni de pod.
„Pot spune că deja am depăşit volumul planificat pentru perioada ianuarie – iulie 2007. Până la sfârşitul acestui an, estimăm că vom asfalta un prim segment de nouă kilometri din tronsonul situat