Spre deosebire de potenţialul intelectual al unei persoane (IQ), care rămâne relativ constant pe tot parcursul vieţii, abilităţile care ţin de inteligenţa emoţională (EQ) pot fi dezvoltate încontinuu. Cercetările demonstrează că succesul companiilor se bazează pe inteligenţa emoţională a angajaţilor. De ce oameni cu un nivel mediu de pregătire sau de inteligenţă au succes în viaţă şi alţii, tobă de carte, nu? Istoria este plină de astfel de exemple! Se pare c
Spre deosebire de potenţialul intelectual al unei persoane (IQ), care rămâne relativ constant pe tot parcursul vieţii, abilităţile care ţin de inteligenţa emoţională (EQ) pot fi dezvoltate încontinuu. Cercetările demonstrează că succesul companiilor se bazează pe inteligenţa emoţională a angajaţilor.
De ce oameni cu un nivel mediu de pregătire sau de inteligenţă au succes în viaţă şi alţii, tobă de carte, nu? Istoria este plină de astfel de exemple! Se pare că răspunsul l-a găsit Daniel Goleman, în urmă cu puţini ani. Psihologul american explică acest paradox prin nivelul inteligenţei emoţionale (EQ). Din studiile întreprinse a reieşit că peste 80% din factorii care determină succesul profesional şi obţinerea unui nivel ridicat de satisfacţie în viaţă sunt asociaţi cu nivelul de inteligenţă emoţională.
„Inteligenţa emoţională reprezintă capacitatea de percepere, înţelegere şi utilizare a emoţiilor, în vederea luării deciziilor optime şi punerii lor în practică, într-o manieră cât mai eficientă“, explică Daniel Bichiş, trainer EQ. Din discuţiile purtate cu participanţii la programele de NLP şi EQ, specialistul de la Competent Consulting a tras concluzia că problemele cele mai grele sunt cele de colaborare cu oamenii, şi nu cele de matematică sau de tehnică pură. „Foarte puţine sunt operaţiile logice, abstracte, pe care le facem