Compania La Fantana, cel mai mare imbuteliator de apa plata in sistem watercooler, va achizitiona pana la sfarsitul acestui an o companie europeana, pietele tinta ale imbuteliatorului fiind Ungaria, Cehia, Grecia, Ucraina si Bulgaria.
"Extinderea in alte tari din regiune este un proiect amplu si se preconizeaza ca prima achizitie se va finaliza pana la sfarsitul anului. Ne uitam pe pietele din Ungaria, Cehia, Grecia, Ucraina si Bulgaria", a declarat Cristian Amza, actionar minoritar si director general al companiei La Fantana.
Compania detine in prezent o fabrica in Serbia, care a generat vanzari de 2 mil. euro in primele sase luni din acest an.
Imbuteliatorul a inregistrat o crestere a vanzarilor de 38% in primul semestru al anului fata de aceeasi perioada din 2006, pana la valoarea de 10 milioane de euro. Cifra de afaceri realizata pe piata romaneasca in primele sase luni s-a ridicat la 8 milioane de euro, restul revenind vanzarilor de pe piata sarba.
"Vizam in primul rand mentinerea pozitiei de lider pe piata romaneasca si pe cea sarbeasca", a precizat Amza.
La Fantana detine in prezent circa 70% din piata locala a apei imbuteliate in watercooler (sistem de racire/incalzire) si aproximativ 60% din piata de profil din Serbia, potrivit propriilor informatii. Cel mai important concurent al apei La Fantana este Cumpana, detinuta de o companie cu capital integral romanesc.
Imbuteliatorul La Fantana mizeaza pe afaceri de aproximativ 19 mil. euro pe cele doua piete pe care activeaza, pana la finele anului. Vanzarile companiei pe piata locala au ajuns la aproximativ 12 milioane de euro anul trecut, rata profitului inregistrata in aceasta perioada fiind de 9%.
Pe cele doua piete, La Fantana avea in urma cu 2-3 luni peste 20.000 de clienti corporativi si peste 45.000 de watercoolere instalate.
In luna aprilie a acestui an,