Francezii de la Peugeot pregatesc cu mare fast lansarea modelului 308, care se asteapta sa fie un real succes.
Estetic vorbind, partea frontala se inspira de la 207, dar si din conceptul 908 RC, lucru vizibil la capota motorului cu nervurile principale accentuate. Vazut din lateral, 308, versiunea cu cinci usi, prezinta o noua decupare a usilor spate in raport cu modelul precedent. Versiunea cu trei usi are aceeasi forma a geamurilor spate ca 207.
In spate regasim prizele de aer triunghiulare, de-o parte si de cealalta a numarului de inmatriculare. In lungime el va castiga 10 cm, in timp ce inaltimea va fi de 1,50 m. Peugeot 308 va inaugura o noua platforma, cu trenuri de rulare anterior si posterior derivate de la Citroen C4.
La lansare vor fi disponibile 12 culori (cinci dintre acestea absolut noi). Peugeot nu a anuntat in acest moment daca va exista, pe langa modelul hatchback, si alte versiuni gen coupe-cabrio.
Gama de motorizari respecta ceea ce 307 este in acest moment, adica un reper in domeniul motoarelor performante. Din surse franceze am aflat ca propulsoarele alimentate cu benzina vor fi: 1,3 litri de 95 CP, 1,6 l de 120 CP, 1,6 litri turbo de 150 CP, 1,6 turbo de 175 CP, iar diesel-urile vor fi: 1,6 HDIi de 90 CP, 1,6 HDi de 110 CP, 2,0 HDi de 136 CP. Motoarele vor lucra cu o cutie de viteze automata cu 6 trepte sau una manuala clasica.
La anul, 308 va inaugura noile 1,6 HDi de 120 CP si 2,0 HDi de 150 CP cerespecta normele Euro 5, iar in 2009 va fi disponibila o solutie de tractiune hibrida.
Lansarea comerciala va fi in jurul lui 20 septembrie 2007, pentru Franta, iar prezentarea oficiala va fi in iulie. Peugeot 308 va fi expus, in premiera mondiala, la Salonul Auto de la Frankfurt.
Francezii de