Comisia Europeana a anuntat miercuri ca a adoptat o strategie care favorizeze extinderea serviciilor de televiziune mobila in toate cele 27 de state membre UE, aflate mult in urma asiaticilor in acest domeniu.
CE si-a exprimat, totodata, sprijinul pentru standardul initiat de Nokia pentru televiziunea mobila, DVB-H (digital video broadcast-handheld), ca standard unic european, care sa reduca fragmentarea pietei. Servicii audiovizuale pentru telefonul mobil au fost lansate sau sunt in curs de testare in 20 tari de pe continent, majoritatea membre UE.
Dar, in absenta unei platforme comune si din cauza multor probleme tehnologice, penetrarea acestor servicii este inca infima - sau, in tari precum Romania, practic inexistenta.
Comisia Europeana spera ca, prin sprijinul acordat DVB-H, va rasturna balanta in lupta cu competitorii din SUA sau Extremul Orient, unde sunt preferate standardele tehnologice de provenienta locala.
In anuntul oficial plasat pe portalul de Internet al UE, Viviane Reding, Comisarul pentru Societatea Informationala si Mass-media, spune ca „in prezent, Europa se afla intr-un moment de rascruce.
Putem fie sa preluam conducerea la nivel global, asa cum am facut in cazul telefoniei mobile bazate pe standardul GSM dezvoltat de industria europeana, fie sa le permitem altor regiuni sa beneficieze de partea leului pe piata atat de promitatoare a televiziunii mobile”.
Potrivit evaluararilor UE, este de asteptat ca pana in 2011 piata televiziunii pe telefonul mobil sa atinga o cifra de afaceri de 20 de miliarde euro la nivel mondial, cu un numar de utilizatori estimat la 500 de milioane.
La ora actuala, lider detasat in domeniu este Coreea de Sud, unde rata de penetrare a televiziunii mobile se apropie de 10%, pe cand in Italia - piata cea mai avansata din UE, cu trei astfel de s