Dacă Ford reuşeşte să convingă guvernul României - şi sper să o facă, deoarece preşedintele Comisiei de privatizare a Automobile Craiova este Sebastian Vlădescu, fostul ministru de finanţe, un partizan înverşunat şi priceput al sectorului privat din economie – atunci România pare să renască din cenuşă ca ţară producătoare de autovehicule. Autobuzul Bucureşti, Tractorul Braşov, Aro Muscel, Roman Braşov au căzut pradă rechinilor tranziţiei şi se vor transforma probabil în complexe de locuit sau ruine industriale. Piteşti şi, sper, Craiova se dezvoltă ca unităţi producătoare cu tot ce implică această expresie simplă în cărţi, dar atât de complicată în viaţa reală: salarii, locuri de muncă, export, industrie orizontală, mândria şi capacitatea de a construi, destine împlinite pentru cine vrea şi poate să satisfacă solicitările unei industrii mai dinamice decât multe altele. Dacă toate ar fi mers cum trebuie, axa geografică Craiova - Piteşti - Muscel - Braşov ar fi putut constitui nucleul industrial al României capitaliste din secolul al XXI-lea cu Renault, Ford, MAN, Landini şi Land Rover ca actori principali. Nu a fost să fie. Oricum, dacă Ford se ţine de cuvânt, industria de automobile din România va produce în 2010 - 2011 peste jumătate de milion de automobile pe an, ceea ce înseamnă că România se va bate cu Polonia şi Cehia pentru a intra în clubul select al ţărilor producătoare de autovehicule: Germania, Anglia, Franţa, Spania, Italia, Cehia... Locul al şaselea rămâne deschis şi depinde numai de guvernul României dacă vom rămâne o veşnică speranţă sau vom deveni o certă realizare.
Ford nu este lipsit de probleme. Poate cea mai galonată firmă de automobile din SUA, Ford trece prin timpuri grele. Japonezii au invadat piaţa americană, cea mai mare din lume (încă!, nu se ştie când o va ajunge China) cu o productivitate uluitoare şi o calitate superioară a autovehicu