Aparitia noii generatii de gadgeturi, la pachet cu scaderea preturilor la serviciile de telefonie mobila ii impinge pe publicitari spre o platforma mediatica inca neexplorata: \"al treilea ecran\", cel al telefonului mobil.
Telefoanele mobile au fost adesea folosite pentru a transmite mesaje persuausive in masa. De la banalele anunturi ale operatorilor de telefonie mobila, pana la campaniile de denigrare din perioadele electorale, cateva randuri insirate pe ecranul mobilului pot avea efecte considerabile asupra cititorilor. Publicitatea pe telefonul mobil este mai "personala", ti se adreseaza direct, patrunzand in spatiul personal, printr-un canal tehnologic disponibil exclusiv prietenilor si cunoscutilor.
Analistii industriei sustin insa ca publicitatea pe telefonul mobil este o tehnica buna doar atunci cand emitatorul se asteapta ca mesajul sau mentina sau sa readuca brandul undeva pe radarul consumatorului, nu sa il determine pe acesta sa cumpere un produs sau sa viziteze site-ul companiei.
In SUA, acest tip de publicitate castiga teren, adresandu-se cu precadere tinerei generatii. Potrivit unui studiu citat de The New York Times, tot mai multi retaileri mici si mijlocii trimit mesaje publicitare pe telefonul mobil. Continutul acestora poate fi legat de produsele companiei, de conducerea ei, sau pur si simplu intrebari fara legatura directa cu publicitarul, in genul: "Pe care Kelly o preferati, pe cea din «Beverly Hills» sau pe cea din «Salvati de clopotel»"? Intrebarile pot fi amuzante, copilaresti sau chiar stupide. Ideea este sa il amuzi pe consumator si sa ii atragi simpatia, pentru ca acesta sa asocieze starea de bine cu numele, chiar si cvasinecunoscut, al companiei tale.
Un pas in plus spre fidelizare este sa ii cer clientului sa iti raspunda la SMS, promitandu-i puncte de loialitate sau reduceri la diferite produse. Promotiunea prin