Economia de piaţă îşi face simţite efectele şi în facultăţile artistice. Numărul locurilor cu taxă au ajuns la paritate cu cele finanţate de la bugetul de stat Nu există orchestră Economia de piaţă îşi face simţite efectele şi în facultăţile artistice. Numărul locurilor cu taxă au ajuns la paritate cu cele finanţate de la bugetul de stat
Nu există orchestră filarmonică din marile capitale europene în care să nu fie şi cel puţin şi un instrumentist român. În muzeele de artă contemporană din toată lumea pot fi întâlnite capodopere ai căror autori, născuţi pe plaiurile mioritice, s-au specializat la una dintre universităţile artistice româneşti, dovadă a calităţii învăţământului artistic de la noi.
La Universitatea Naţională de Muzică din Capitală - Conservatorul, aşa cum mai este cunoscută -, numărul locurilor pentru "boboci" s-au redus un pic faţă de cel de anul trecut. În schimb, a crescut numărul celor pentru masterat.
Pentru admiterea 2007, la Facultatea de interpretare muzicală există 85 de locuri pentru viitorii candidaţi, iar la Facultatea de compoziţie, muzicologie şi pedagogie muzicală, alte 75. Înscrierile la admitere vor avea loc în a doua jumătate a lunii august, urmând ca examenele să se desfăşoare la începutul lunii septembrie.
Rectorul UNMB, prof.univ. Dan Cezar Buciu, aminteşte că printre foştii săi absolvenţi se numără violoncelista Laura Buruiană, laureată a concursurilor internaţionale de la New York, Roma şi Praga, şi compozitorul Cristian Lolea, care a ocupat primul loc la concursul internaţional de la Varşovia, anul trecut.
În timp ce un alt absolvent al Conservatorului bucureştean, Matei Varga, este profesor-asistent de pian la Julliard School - un fel de Oxford al muzicii - din New York.
Admitere fără concurs pentru olimpici Chiar dacă numărul locurilor în anul I a scăzut, rectorul UNMB are