Crestere de 10% a cotei de piata, pana la 2,2%
UE va intensifica concurenta pe piata romaneasca
Piata din Romania reprezinta principala sursa de venituri pentru Labormed
Compania farmaceutica Labormed Pharma estimeaza pentru acest an o crestere de aproximativ 10 procente a cotei pe piata, pana la 2,2%, fata de 2006, cand compania a inregistrat o cota de piata de 2%.
"Motivele unei cresteri in aceasta zona pot fi diverse, de la investitii din anii anteriori, care dau roade - investitii in dezvoltarea de produse noi, forta de vanzari, distributie, marketing, pana la managementul portofoliului si politicile comerciale", au declarat reprezentantii companiei.
Vanzarile pe anul 2006 au fost de 26 milioane euro, in crestere cu 32,4% fata de 2005 si cu 9% peste cresterea pietei, iar pentru 2007 compania estimeaza o cifra de afaceri de peste 35 milioane de euro.
Ritmul de crestere al pietei farmaceutice s-a reflectat intr-un consum mediu pe cap de locuitor de aproximativ 70-75 euro. Pentru 2010, compania estimeaza sa se ajunga la 125-150 euro, ceea ce ar fi aproape de consumul din alte tari europene.
Piata romaneasca reprezinta sursa principala de venituri a LaborMedPharma; compania vizeaza dezvoltarea exporturilor sale in viitorul apropiat. In prezent, medicamentele LaborMed Pharma sunt exportate catre Belarus, Bulgaria, Georgia, Moldova si Federatia Rusa.
Genericele - 35% din piata
Medicamentele generice au ajuns la o cota de 35% din valoarea totala a pietei farmaceutice in 2006 si ne asteptam ca pe viitor sa se mentina tendinta crescatoare. De altfel, in multe state membre ale UE medicamentele generice inregistreaza ponderi valorice superioare celei din Romania. In prezent, portofoliul LaborMed Pharma cuprinde 80 de medicamente generice, cele mai multe purtand marca LPH®.Compania si-a propus ca pana