Administratorii fondurilor mutuale cer drepturi egale cu fondurile de pensii in materie de publicitate, promovarea fondurilor de investitii fiind sever restrictionata dupa scandalul prabusirii FNI.
Fondurile de investitii recupereaza cu greu terenul publicitar pierdut in urma colapsului FNI, legislatia stricta din domeniu facand ca incercarile timide de promovare facute de administratorii de fonduri sa ramana fara efecte. Solutia ar fi ca fondurile de investitii sa beneficieze de norme legislative identice cu cele ale fondurilor de pensii, potrivit reprezentantilor fondurilor de investitii.
"Normele elaborate de Comisia de Supraveghere a Pensiilor care reglementeaza publicitatea fondurilor de pensii private sunt mai permisive decat cele ale Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare care reglementeaza aceeasi activitate a fondurilor deschise. Astfel ca solicitam norme legislative identice cu cele ale fondurilor de pensii", spune Adrian Tudose, director executiv al Uniunii Nationale a Organismelor de Plasament Colectiv (UNOPC).
Fantoma celebrului spot publicitar in care investitorii erau indemnati sa doarma linistit alaturi de reglementarile excesive impuse de autoritatea de reglementare ca urmare a colapsului FNI descurajeaza pe multi dintre administratorii de fonduri sa iasa pe "sticla" sau pe "hartie".
Un nou faliment asemenea celui inregistrat de FNI este practic imposibil datorita legislatiei impuse de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (CNVM), astfel ca, reprezentantii fondurilor de investitii cer drepturi egale cu fondurile de pensii private.
Spotul publicitar al unui fond de investitii trebuie sa contina, potrivit legislatiei in vigoare, prospectele de emisiune, autorizatiile si avizele acordate de Comisie, adresa societatii de administrare, avertismentul "performantele trecute nu reprezinta garantii ale performant