Producatorii auto din intreaga lume, angrenati intr-o competitie tot mai acerba, sunt constienti de ofensiva agresiva venita din partea producatorilor din China si India, jucatori ce mizeaza pe autovehicule cu preturi foarte avantajoase.
Aceste ingrijorari sunt temperate momentan de ultimul studiu realizat in India, ce dezvaluie o serie de slabiciuni, si de dificultatile intampinate de chinezi in incercarea de a patrunde pe piata auto globala.
Studiul realizat de I.B.M. si Institutul de Cercetari din Transport din cadrul Universitatii din Michigan subliniaza faptul ca producatorii indieni sunt dezavantajati de lipsa muncitorilor calificati, de calitatea slaba a produselor finite si de infrastructura rutiera deficitara.
Autorii acestui studiu, in urma discutiilor purtate cu manageri si experti din lumea auto, sunt increzatori in capacitatea acestei industrii de a trece peste impedimentele de natura socio-economica si considera ca India va patrunde in top 10 la nivel global in productia de masini pana in 2015. Totusi ei subliniaza ca dezvoltarea pietii auto din India este intr-o faza incipienta.
In opinia lui Allan Henderson, senior managing consultant la I.B.M. Institute for Business Value, principala frana in dezvoltarea acestui domeniu o reprezinta sistemul de transport rutier dezastruos. El puncteaza, insa, preocuparea tot mai evidenta pentru imbunatatirea acestui factor.
Vanzarile de automobile din India s-au dublat incepand cu anul 2002, ajungand la1,4 milioane de unitati de la 675 116, conform Asociatiei Producatorilor de Automobile din India, ce are afiliate 38 de producatori de vehicule si motoare.
Cresterile viitoare ar putea fi temperate de lipsa inginerilor si a muncitorilor specializati. Cu toate ca, India este cunoscuta ca patria fortei de munca ieftina, mare majoritate a lucratorilor nu corespund exigentei angajatorilor