Industria americana de presa scrisa se confrunta cu o scadere dramatica si prelungita a vanzarilor de publicitate.
Unul dintre cele mai mare companii de pe piata si detinator al celei mai extinse retele de presa din SUA, Gannet Co., a anuntat ca profitul sau trimestrial a scazut pe fondul slabelor vanzari de publicitate inregistrate la publicatiile locale. Pe de alta parte, profitul companiei a crescut odata cu vanzarea unor titluri locale, informeaza editia online a Washington Post.
In cel de-al doilea trimestru, profitul net al companiei a crescut de la 310,5 milioane de dolari (225, 3 milioane de euro) la 365,7 milioane de dolari (265, 3 milioane de euro), iar valoarea unei actiuni a ajuns de la 1, 31 dolari (0,95 euro) la 1,56 dolari (1,13 euro). Profitul anual a scazut de la 2 miliarde de dolari (1,45 miliarde de euro) la 1,93 miliarde de dolari (1,4 miliarde de euro).
“Am reusit sa obtinem cateva valori pozitive in acest trimestru, in ciuda unui piete a publicitatii dificile. Cu toate acestea, ziarele noastre locale au inregistrat o usoara scadere a cererii de publicitate, in parte datorita incetinirii evolutiei in domeniul imobiliar”, a declarat directorul executiv al corporatiei, Craig Dubow.
Singura consolare a corporatiei este cresterea veniturilor datorate companiei Captive Network, care vinde publicitate indoor, dar si titlurile din Marea Britanie, unde aceasta are in proprietate 18 cotidiene. Gannet Co. detine 85 de cotidiene in SUA, inclusiv USA Today, cel mai bine vandut ziar, dar si Newsquest, cotidian aflat pe locul secund la vanzari, in Marea Britanie.
“Nu exista niciun semn ca situatia ziarelor tiparite se va ameliora in viitor”, este de parere Lisa Monaco, analist economic la Morgan Stanley, o firma de servicii financiare globale si lider de piata. Potrivit Asociatiei Presei Scrise din SUA, vanzarile din publicitat