Consumatorul, din ce in ce mai pretentios
Ariston prognozeaza un avans de 10% al segmentului de top
Cresterea veniturilor si contactul cu tarile vest-europene le-au oferit romanilor o alta perspectiva asupra categoriei de produse electrocasnice premium. Consumatorul roman a devenit din ce in ce mai pretentios si doreste sa gaseasca ultimele produse lansate pe piata internationala si in magazinele retailerilor din tara, acest lucru putand fi observat prin dezvoltarea pietei electrocasnicelor incorporabile, au declarat pentru Curierul National reprezentantii companiilor Flamingo International si Indesit.
Piata a mai fost influentata de numarul crescut de consumatori care isi construiesc si mobileaza case noi, cresterea exigentelor consumatorilor care prefera produse cu o mai inalta tehnologie, lucru ce a dus la diversificarea gamei de produse care raspund nevoilor diferite ale consumatorilor.
Clientii acestei categorii sunt persoane din segmentul middle si top management, persoane cu venituri ridicate (peste 1.500 euro lunar), care doresc produse de calitate, care utilizeaza tehnologii revolutionare si un design deosebit. De asemenea, s-a observat o crestere a interesului pentru acest tip de produse si din partea cumparatorilor cu venituri medii, care isi doresc produse cu o tehnologie superioara si un design deosebit.
Romanii au inceput sa puna accent pe calitate
Se observa o tendinta a cumparatorilor de a se orienta catre categorii de produse comercializate la un pret ridicat, dar cu o tehnologie revolutionara sau cu un design deosebit si facilitate in utilizare. Chiar daca in prezent populatia se orienteaza tot mai mult catre performanta, design si functionalitate, criteriul pretului este inca foarte important.
"Pretul reprezinta un factor important in alegerea produselor, insa este mai putin reprezentat