Deşi există din 2003 o lege a drepturilor pacienţilor, majoritatea celor internaţi nu cunosc nici măcar numele doctorului care-i tratează Cui ne adresăm? Orice încălcare a drepturilor Deşi există din 2003 o lege a drepturilor pacienţilor, majoritatea celor internaţi nu cunosc nici măcar numele doctorului care-i tratează
Cui ne adresăm? Orice încălcare a drepturilor existente în Legea 46/2003 poate fi semnalată conducerii spitalului (răspundere administrativă), Colegiului Medicilor (răspundere disciplinară), comisiei de malpraxis din cadrul Autorităţii de Sănătate Publică (răspundere legală, civilă) sau Parchetului (răspundere legală, penală). Legea drepturilor pacientului poate fi consultată pe site-ul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (www.cnas.ro).
Cu toate că mulţi români îşi plătesc asigurările sociale de sănătate, o mare parte din ei nu îşi cunosc drepturile ca pacienţi. Ei nu ştiu că de patru ani există o lege care îi obligă pe medici să le explice pacienţilor de ce li se administrează un anumit tratament, care sunt riscurile în cazul unei operaţii, ce alternative şi în ce condiţii poate obţine şi o altă opinie medicală.
Florentina Matei este din Galaţi şi timp de cinci zile a fost internată la Institutul de Pneumologie "Marius Nasta" din Bucureşti. "Nu cunosc cum o chema pe doamna doctor care m-a tratat, dar ştiu că este înaltă şi are părul prins în coadă", ne-a spus fosta pacientă a spitalului bucureştean.
Pe uşa de la intrarea în institut este afişat la vedere un extras cu obligaţiile care revin pacienţilor, dar nici urmă de drepturi. O mare parte din personal nu poartă ecusoane de identificare, aşa că nu prea ştii cum să te adresezi cuiva.
La Spitalul de Copii "Grigore Alexandrescu" din Capitală, la avizier sunt afişate prevederile Legii 46/2003, a drepturilor pacientului, însă într-un loc în care cu greu le poate