Producatorul german Volkswagen a ramas liderul pe vanzari in prima jumatate a anului 2007 pe o piata europeana caracterizata de o volatilitate scazuta, potrivit celui mai recent raport realizat de Asociatia Europeana a Producatorilor de Automobile.
Raportul subliniaza ca principalele piete de desfacere europene sunt Germania, Italia, Franta, si Marea Britanie.
In primul semestru al acestui an, au fost inmatriculate 846.887 noi VW-uri pe teritoriul Europei, rivalul cel mai apropiat fiind Opel/Vauxhall cu un un numar de 727.933 unitati vandute. Ford vine din urma cu un total de 702.161 unitati, top 5 fiind completat de Renault cu 656.188 si de Peugeot cu 611.952 .
Pe segmentul premium, mai disputat ca niciodata, Mercedes s-a impus cu 374.341 de unitati, cu doar 21.000 de unitati peste cele 353.227 vandute de Audi. Distanta dintre locul doi si locul trei este infima, BMW cu cele 352.480 de unitati amenintand locul secund detinut de Audi.
Exprimat in cresteri procentuale, Honda este campionul topului de pe piata europeana, noile modele Civic si CR-V contribuind la o crestere de 17,3 % fata de aceeasi perioada a anului precedent, japonezii insumand un total de 169.546 modele noi inmatriculate. Perdantii pe piata europeana, din punct de vedere al scaderii vanzarilor fata de perioada ianuarie – iunie din 2006, sunt Smart, cu o scadere de 31.3%, Jaguar cu 21% si Nissan cu 13,3%.
Cu 1.543.770 de automobile noi inregistrate in Iunie 2007, piata europeana a avut o usoara crestere de 0.7% compartiv cu luna iunie 2006. Aceasta crestere a fost posibila datorita noilor state membre care prin plusul de 19.360 de unitati , 21.1% in procente relative, au compensat minusul de de 8.380 de unitati inregistrat in statele din vest.
Conform raportului, comparand luna iunie 2007 cu aceeasi luna a anului precedent, Italia si Marea Britanie sunt ce