La Galeria SENSO a fost deschisa expozitia Filialei UAP Constanta. Reuniti sub genericul din titlul acestei cronici, plasticienii constanteni, dirijati de bagheta distinsului critic de arta local Alice Dinculescu, dau masura traiectelor stilistice pe care le parcurg si a preocuparilor carora li s-au dedicat in ultimii ani.
Manifestarea este ampla si cuprinde aproape toate genurile artelor plastice si decorative. Nuantele litoralului, lumina inconfundabila a acelui tinut scaldat in soare, urmele civilizatiilor ce s-au perindat acolo, marcheaza creatiile majoritatii expozantilor. In panzele sale intitulate Marina si Toamna, Angela Bocu transmite, in culori pastelate, aplicate plat, decorativ, bucuria naturii si reveria estivala stramutata in cadrul ce-l poti panota in interior, spre a te incalzi si la vreme de iarna. Universul misterios al catacombelor paleocrestine, al martirionului de la Niculitel sau al complexului monastic de la Basarabi, cu scrijelarile simbolurilor crestine in peretii de calcar, se resimt in caligramele voioase pe care le asterne Gelu Costea in compozitiile sale din ciclul Semne si urme. Mozaicurile lui Marin Deaconu, cu tematica lor sacra, aduc falfairea abia sesizabila a serafimilor spre bolta de aur. Tot in zona semnelor primare si a mesajelor adresate initiatilor se plaseaza si lucrarile lui Constantin Papadopol, impletire de sculptura si pictura: Facere, Semn-semnificatie (unde triunghiul Trinitatii centreaza cadrul), Scut bizantin, Cruciat, Pocal (silueta Sfantului Graal este evidenta in nimbul stralucitor). Suita de Scuturi a Elenei Dinu este un excurs in formele de aparare si de reprezentare din timpurile cavaleresti. Gabriela Gheorghe isi poarta privitorii in lumea griurilor septice in cele doua lucrari cu care este prezenta, Sanziana si Compozitie. Ciclul Copilarie, semnat de Anamaria Baciu, s-ar putea subintitula "la joie de vivr