Steve Jobs, directorul executiv al Apple, a reusit dintotdeauna sa starneasca interesul utilizatorilor si sa genereze euforie in jurul echipamentelor pe care se pregateste sa le lanseze. Si deja a devenit renumit pentru aceste tehnici de marketing "diferite", cel mai recent exemplu in acest sens fiind telefonul mobil Apple - iPhone, a carui lansare a fost asteptata de utilizatori la cozi kilometrice pe strazile americane.
Cultul Apple sta insa si la baza unei industrii "gri" care se invarte aproape in totalitate in jurul echipamentelor din portofoliul lui Steve Jobs, si anume, cea a gadgeturilor care seamana extrem de bine cu popularele playere de melodii digitale iPod spre exemplu, sau mai recent si cu iPhone-ul. Si cu tot succesul pe care il inregistreaza Apple, faptul ca pierde uneori clienti pe seama pretului mai mic al unor echipamente care la o prima vedere par a fi semnate de Steve Jobs nu este de neglijat.
Aparitia unui numar din ce in ce mai mare de gadget-uri cu design simplu si apoape futurist, fara prea multe butoane si alte detalii, concept adoptat foarte mult de Apple, are totusi o explicatie. Trendsetter sau nu, Steve Jobs a reusit sa surprinda cateva dintre elementele pe care ar trebui sa le aiba gadget-urile pentru a se regasi in buzunarele utilizatorilor care vor sa tina pasul cu moda. O certifica vanzarile de peste 6 miliarde de playere iPod. Iar aceleasi tendinte se regasesc acum si in designul altor telefoane mobile, playere multimedia sau chiar si computere.
Designerii de la Teac, spre exemplu, au gandit recent un player multimedia de buzunar care seamana cu telefonul iPhone, numai ca ii lipsesc functiile de telefonie mobila. Asemanarea vine din aceea ca playerul Teac MP-600 este zgarcit in butoane, locul lor fiind luat de un ecran touchscreen (tactil), care are o diagonala destul de incapatoare, de 3,5 inci (aproximativ 8,9 ce