Gratie locului secund obtinut la Mugello (Italia), Mattias Ekström a redevenit lider pentru Audi in DTM. Dupa sase din cele zece etape ale sezonului 2007, suedezul de la Audi Sport Team Abt Sportsline are un avantaj de 6,5 puncte fata de campionul en titre, Bernd Schneider, care nu a marcat niciun punct in Italia.
Dupa ce a dominat categoric sesiunea de calificari - masinile Audi A4 DTM au ocupat locurile 1-5 -, cursa desfasurata pe canicula (temperatura aerului - 37 grade, temperatura pistei - 52 grade) a mers conform planului pentru Audi, cel putin in faza preliminara. Cu timpi rapizi realizati constant, Mattias Ekström, Martin Tomczyk si Tom Kristensen au realizat un ecart consistent intre ei si cei mai apropiati rivali, astfel ca se indreptau spre o tripla victorie.
Tactica lui Mika
Tom Kristensen a pierdut sansele unei clasari pe podium ca urmare a unei probleme survenite la primul pit-stop. Apoi o neutralizare, imediat dupa mijlocul cursei, a creat o frustrare si mai mare in randul echipei Audi: Martin Tomczyk a retrogradat de pe locul al doilea pana pe al zecelea ca urmare a timpului cat a asteptat la standuri pana ce colegul Mattias Ekström a efectuat schimbul de pneuri si realimentarea. In plus, canistra de umplere a rezervorului a ramas blocata pe masina.
Dupa revenirea in regim de cursa, tanarul german a efectuat o pirueta si a fost lovit, in mod nefericit, de Gary Paffett - aflat in urma lui -, astfel ca a fost obligat sa abandoneze in urma defectarii suspensiei.
In timpul neutralizarii, Mattias Ekström a retrogradat in urma lui Mika Hakkinen, care a mizat pe un pariu indraznet, fiind singurul pilot care a efectuat cel de-al doilea pit-stop regulamentar inainte de intrarea SafetyCar pe pista. In timp ce toti ceilalti piloti au trecut pe la standuri sub drapel galben, finlandezul a preluat sefia cursei.
@