Angajaţii postului public au trucat deliberat concursuri telefonice dându-se drept telespectatori şi ascultă tori Postul public britanic de radiodifuziune, BBC, este din nou protagonistul
Angajaţii postului public au trucat deliberat concursuri telefonice dându-se drept telespectatori şi ascultă tori
Postul public britanic de radiodifuziune, BBC, este din nou protagonistul unui imens scandal. O anchetă a Ofcom, organismul de control şi reglementare a industriei media audiovizuale, a scos la iveală că unele concursuri telefonice au fost trucate. Un mic număr de angajaţi sunau şi se prezentau drept telespectatori sau ascultători ai BBC.
Potrivit concluziilor anchetei, din 2005 până în prezent, trei emisiuni cu scop caritabil şi-au prezentat angajaţii drept telespectatori care au câştigat un concurs sau au citit nume false pe post. O emisiune la radio, de pildă, a organizat un concurs prin telefon care nu era dotată cu un premiu real, iar toţi participanţii erau de fapt angajaţi ai postului sau persoane apropiate lor.
Conducerea corporaţiei a mai identificat şi alte incidente în care publicul pare să fi fost înşelat, în afară de cel din timpul emisiunii pentru copii "Bule Peter". Este vizat şi un program muzical de pe BBC World Service, "White Label". Realizatorii acestuia au inventat câştigători fictivi ai concursurilor, deoarece nu aveau participanţi.
Concursurile, suspendate
Directorul general al BBC, Mark Thompson, a anunţat că au fost suspendate toate concursurile pe bază de apeluri telefonice de la radio şi televiziune, urmând ca şi cele prin internet să aibă aceeaşi soartă. Thompson a recunoscut că acest scandal a afectat imaginea postului public. "Au compromis acurateţea şi onestitatea BBC. Nu există scuze pentru decepţie", a subliniat el.
Anchetă internă
Mark Thompson a deschis o anchetă independentă pentru