Lichidarea este singura optiune pentru Alitalia, in cazul in care compania aeriana, care se confrunta cu pierderi, nu va fi vanduta, a declarat ministrul italian al Economiei, Tommaso Padoa-Schioppa. Trezoreria italiana a declarat inchisa, in mod oficial, licitatia de sapte luni pentru privatizarea companiei, dupa retragerea ultimului ofertant, fondul american de investitii MatlinPatterson. MatlinPatterson a motivat decizia prin conditiile restrictive impuse de autoritatile de la Roma. "Exceptand vanzarea, mai exista doar lichidarea. Este vorba despre o companie care inregistreaza pierderi si la care statul nu mai poate realiza noi infuzii de capital. Transformarea Alitalia intr-o firma atractiva pentru un investior pare mai dificila decat ne-am asteptat", a afirmat Padoa-Schioppa, pentru Corriere della Sera, precizand ca guvernul cauta modalitati alternative de a vinde participatia detinuta la companie. Comisia Europeana a aratat, miercuri, ca autoritatile de la Roma nu trebuie sa mai acorde ajutoare de stat catre Alitalia. Pe de alta parte, toti cei trei ofertanti calificati pentru etapa finala a privatizarii, respectiv firma rusa Aeroflot, MatlinPatterson si fondul american TPG (Texas Pacific Group), au sugerat ca ar putea fi interesati din nou de Alitalia, in cazul in care termenii procesului de privatizare ar fi modificati. Alitalia pierde mai mult de doua milioane de euro pe zi si are nevoie de o majorare de capital, dupa ce a revizuit in scadere, in luna mai, valoarea contabila a flotei de aeronave. Analistii apreciaza ca un esec referitor la privatizarea companiei ar reprezenta o problema importanta pentru guvernul italian, a carui popularitate este in scadere, potrivit sondajelor de opinie, pe fondul unor negocieri dificile privind reformarea sistemului de pensii. Cotatia actiunilor Alitalia a scazut miercuri cu 4%, la 0,7713 euro. Lichidarea este singur