Multe din ordinele ministrilor de Interne de dupa 2000, desi duse la indeplinire, sunt nelegale deoarece nu au fost publicate in Monitorul Oficial si, implicit, nu au intrat in vigoare.
In cadrul unui proces, penal ori civil, inculpatii sau contravenientii pot contesta competenta politistului care a instrumentat cauza.
O banala amenda de circulatie poate fi contestata pe motiv ca agentul de politie nu este competent sa o acorde.
Mare parte din ordinele ministrilor de Interne emise din 2000 si pana in prezent sunt nelegale deoarece nu sunt publicate in Monitorul Oficial (MO). Conform Legii 24 din 2000, orice act normativ intra in vigoare de la data publicarii in MO. In acest context, sutele de ordine interne semnate de ministrii de Interne pot fi considerate nule, din moment ce nu au fost publicate.
Ordinele Ministerului de Interne si Reformei Administrative (MIRA) sunt de doua feluri: clasificate si neclasificate. Deoarece ordinele interne cu caracter normativ neclasificate nu se publica, oricand un aparator poate invoca lipsa de competenta a celor care instrumenteaza dosare penale, fapt ce poate duce la suspendarea a mii de procese aflate pe rol.
O consecinta extrem de grava a acestei secretomanii la nivelul ministerului se poate rasfrange si asupra unei banale amenzi de circulatie. Orice conducator auto poate contesta amenda primita pe motiv ca agentul constatator nu este competent sa o acorde. El este numit in functie printr-o dispozitie a ministrului sau a sefului Inspectoratului General al Politiei, care, la randul ei, a fost emisa in temeiul unui ordin nepublicat in MO. In instanta, contravenientul poate cere dispozitia de numire in functie a agentului de circulatie care l-a amendat. Aceasta dispozitie exista, dar ea face trimitere la un ordin al ministrului nepublicat in Monitorul Oficial, deci neintrat niciodata in vigoare. @