Folosirea hibrizilor auto propulsati pe baza energiei electrice, capabili sa parcurga pana la 60 de km doar cu aceasta sursa, ar putea reduce emisia de gaze nocive pentru omenire, fara a suprasolicita reteaua electrica, conform unui studiu realizat in Statele Unite ale Americii de General Motors si Consiliul pentru Conservarea Resurselor Naturale.
Raportul dezvaluie faptul ca hibrizii cu motoare electrice pot contribui la o reducere cu 33% a nivelului actual de gaze cu efect de sera. O imbunatatire a emisiilor centralelor electrice, colaborat cu o cota pe piata a automobilelor electrice de 20% ar duce la o reducere cu 163 milioane de tone de gaze cu efect de sera , conform previziunilor cele mai pesimiste elaborate de autorii studiului.
Cel mai optimist scenariu dezvaluie un minus de 468 milioane de tone de gaze nocive numai pe teritoriului american. Aceasta ar fi echivalent cu disparitita din circulatie a numai putin de 82,5 milioane de automobile, o treime din totatul vehiculelor aflate pe strazile Americii, potrivit LA Times.
Reducerea gazelor cu efect de sera ar combate incalzirea globala si cresterea eficientei combustibililor pentru automobile ar reduce dependenta de petrol a oamenilor. Studiul estimeaza ca existenta unei cote de 60% a hibrizilor ar creste doar cu 7-8% necesarul de electricitate la nivel global.
Premisa de la care au plecat autorii studiului este ca 74% dintre posesorii unui automobil electric isi vor incarca automobilul pe timpul noptii atunci cand consumul de energie este scazut si asta nu ar afecta reteaua electrica. De asemenea, se presupune ca incepand cu 2010 hibrizii o sa isi construiasca o cota de piata semnificativa.
General Motors este prima companie care a anuntat primul model electric de serie, Chevrolet Volt, ce va fi disponibil din 2010. Modelele electrice la care Ford colaboreaza cu Edison sunt de