Costurile industriale ridicate, dar şi investiţiile masive necesare pentru atingerea standardelor UE ar putea ridica probleme similare şi pentru alte companii Bunge România, liderul pieţei Costurile industriale ridicate, dar şi investiţiile masive necesare pentru atingerea standardelor UE ar putea ridica probleme similare şi pentru alte companii
Bunge România, liderul pieţei româneşti de uleiuri vegetale, a luat decizia închiderii unităţii de producţie de la Oradea, Interoil, începând cu luna septembrie. La baza acestei hotărâri au stat costurile industriale ridicate, precum şi volumul mare al investiţiilor necesare pentru modernizarea fabricii.
O asemenea decizie naşte întrebări şi în ceea ce priveşte rentabilitatea afacerilor din ţara noastră, în condiţiile în care costurile sunt din ce în ce mai ridicate.
Pe viitor, producţia pentru partea de vest a ţării va fi preluată de fabrica Unirea Iaşi şi de cea din Martfu, Ungaria, unităţi aflate în portofoliul Bunge. În fapt, închiderea fabricii din Oradea nu este o noutate a strategiei americanilor.
În august 2005, Adunarea Generală a Acţionarilor din cadrul Bunge a decis închiderea fabricii Muntenia, din Bucureşti, şi vânzarea terenurilor şi clădirilor aferente. Mai mult decât atât, în iunie 2007, producţia din Bulgaria a brandului de ulei Kaliakra a fost mutată în România.
Costurile industriale, mai ridicate decât în Ungaria Potrivit declaraţiilor reprezentanţilor companiei, decizia a fost luată ca urmare a creşterii costurilor industriale, dar şi din cauza volumului mare de investiţii necesare pentru modernizarea fabricii, factori care se adaugă capacităţii prea mici de măcinare a seminţelor de floarea-soarelui existente la Oradea.
Fabrica de ulei din Oradea a fost construită în 1940, iar costurile de operare, susţin oficialii Bunge, sunt cu mult peste nivelul celorlalte fab