Mai multi editori si angajati ai televiziunii publice britanice BBC risca sa fie concediati in urma unui scandal care a explodat in ultimele doua zile din cauza aranjarii unor emisiuni tip concurs interactiv.
Consiliul de conducere al companiei a promis ca va fi nemilos cu echipa emisiunilor incriminate, dupa „un esec semnificativ in controlul acestora”.
Conform Media Guardian, telespectatorii au fost indusi in eroare si pacaliti in timpul unor show-uri ca „Children in Need”, „Comic Relief” si „Sport Relief”, precum si in cazul unor alte trei programe radio si TV, unele dintre ele de anul trecut sau chiar din 2005.
In toate aceste situatii, membrii echipelor de productie au pozat in castigatori sau au folosit nume fictive pentru a justifica premiile.
Programele primisera „unda verde”
Scandalul concursurilor trucate vine la putin timp dupa ce organizatia care reglementeaza audiovizualul in Anglia a demonstrat aranjarea unei alte emisiuni, „Blue Peter”, pentru care BBC a fost amendat in premiera in istoria sa.
De altfel, presedintele trustului, Sir Michael Lyons, s-a aratat furios mai ales pentru ca, in urma scandalului „Blue Peter”, o monitorizare interna periase toate show-urile din grila postului si le daduse „unda verde”.
Potrivit acestuia, raportul directorului general Mark Thompson „contine dovezi inca si mai dezamagitoare despre insuficienta intelegere si cooperare intre anumite departamente, in legatura cu standardele de acuratete si onestitate la care ne asteptam. De asemenea, conducerea editoriala s-a aratat incapabila de a asigura respectarea acestor standarde”.
In cazul emisiunii „Sport Relief”, publicul a fost lasat sa creada ca unul dintre telespectatori sunase si castigase competitia, cand, de fapt, „norocosul” era un membru al echipei de productie. Ar fi fost „i