Marirea tarifelor duce la pierderea clientilor
Companiile de marketing direct vor recurge la mail si sms
Tarifele pe care Posta le va practica de la 1 august sunt la fel de mari ca acelea din Germania
Piata de marketing direct este unul dintre domeniile cu cel mai rapid ritm de crestere in Romania. In ultimii ani a cunoscut o crestere a cifrei de afaceri intre 50% si 100%. In 2004 valoarea acestei piete se situa la 7 milioane de dolari, un an mai tarziu a crescut cu peste 75% fata de anul anterior, pentru ca in 2006, potrivit ARMAD, cifra de afaceri sa ajunga la 20 milioane euro. Companiile de profil sustin ca marketingul direct va continua si in acest an evolutia ascendenta, dar se asteapta la o sincopa in a doua jumatate a anului, din cauza cresterii bruste a tarifelor postale. Potrivit principalilor jucatori de pe piata de marketing direct, majorarea tarifelor cu 60% anuntata de Posta Romana va duce la diminuarea volumelor de trimiteri care se fac curent prin serviciile postale. "Pretul serviciilor noastre de mailing va creste, ceea ce va face ca unii dintre clientii nostri sa isi limiteze volumul de trimiteri postale. Numarul de trimiteri postale va scadea concomitent cu aceasta crestere de pret pe care, pana la urma, o va suporta consumatorul final", ne-a explicat reprezentantul companiei Mailers, Mihai Petroff.
El a apreciat ca, pentru orice produs achizitionat prin corespondenta, consumatorul va plati o suma mai mare cu 10% pana la 50%.
Un alt efect va fi acela ca piata de marketing direct se va reorienta mai mult catre alte cai de comunicare, "fara hartie". Vom compensa scaderea pe canalul “posta” cu cresteri semnificative pe canalele “e-mail” si “SMS”, care vor creste in mod spectaculos, ne-a spus Marian Seitan,general manager la Hit Mail. Deja circa 15% din piata romaneasca de marketing direct este “fara hartie”, iar in