Declansarea vanzarii de pensii private obligatorii, asa-numitul pilon II, a declansat o veritabila lupta la nivelul recrutarii intre asiguratori, spune Corina Licea, manager de resurse umane si training specialist in cadrul Aviva Romania, unul dintre cei
"Ne-am dezvoltat mult in ultima vreme, mai ales, datorita infiintarii noii companii de pensii. In momentul de fata, recrutam pe toate canalele posibile. Am avut o campanie intensa atat pe site-ul nostru, cat si pe site-urile de joburi, am apelat si la anunturi in presa vizand recrutarea agentilor de marketing, dar si a persoanelor pentru sediul central", afirma Corina Licea, adaugand ca acest fapt nu a exclus colaborarea cu doua firme de recrutare.
"Am facut si abordari directe, am discutat cu persoane din alte zone, care ar fi putut fi interesate", mai adauga ea.
Conform legii, companiile de asigurari vor fi obligate sa infiinteze o societate separata care sa se ocupe de vanzarea pensiilor. Acest lucru inseamna crearea unei entitati manageriale si operationale complet noi.
"Fireste, in recrutare, pe primul loc sunt pozitiile cheie. In ultima perioada au avut loc multe recrutari pe posturi de top-management. Pe de alta parte, intentionam sa angajam cel putin 20.000 de colaboratori in domeniul vanzarilor de pensii private", completeaza ea.
O parte dintre cei 30-40 de angajati, cat se estimeaza ca vor lucra pentru noua companie de pensii, vor fi adusi chiar din interiorul Aviva.
Pe langa dificultatile impuse de procesul de recrutare in sine, adevarata lupta se da la nivelul mentalitatii candidatilor. Cei care vor urma sa vanda pensii private, respectiv cei 20.000 de colaboratori, nu vor lucra ca angajati ai companiei, ci vor lucra cu contract de mandat si vor primi comision pentru fiecare pensie vanduta. De asemenea, ei trebuie sa obtina certificarea din partea CSSPP (Co