Compania americana General Motors a recuperat distanta fata de Toyota, compania auto cu cele mai mari vanzari la nivel global, datorita cifrei de afaceri inregistrata in trimestrul al doilea, dar ramane pe pozitia a doua, conform cifrelor preliminare aferente primului semestru.
Constructorii din Detroit au totalizat vanzari globale de 2,4 milioane de unitati in intervalul aprilie - iunie. Pentru primul semestru americanii au o crestere de 1,7%, insumand 4,67 milioane de unitati vandute.
Cu toate ca GM si-a depasit cu 40.000 de unitati principalii contracandidati, Toyota ramane liderul mondial pentru prima jumatate a anului.Cota de 4,72 milioane de unitati a compamniei Toyota include si vanzarile Daihatsu Motors, Hino Motors si Lexus, companii la care acestia sunt actionari majoritari.
Japonezii au devenit, pentru prima data in istorie, brandul auto cel mai comercializat in primul trimestru din 2007, vanzarile companiei din orasul cu acelasi nume atingand o valoare de 2,35 de milioane unitati, superioara celor 2,27 milioane unitati inregistrate de General Motors. GM reprezinta , de 76 de ani, cel mai mare producator de autovehicule din lume. Analistii preconizeaza ca Toyota se va afla in fruntea ierarhiei la sfarsitul anului 2007. De asemenea cifrele de vanzari previzionate ale japonezilor sunt superioare celor anuntate de cei din Detroit, 9,34 milioane fata de 9,2 milioane. Piata auto mondiala va atinge in acest an un numar record de 70 milioane unitati.
Zvacnirea americanilor de pe al doilea trimestru se datoreaza cererii crescande de pe piata din America Latina, Asia si pe alte piete emergente ce au ridicat vanzarile globale cu 0,4%. In America Latina, Africa si Orientul Mijlociu cresterea a fost de 19,7%, in Asia de 8,2%, in Europa de 4,7%, in timp ce in S.U.A au scazut cu 7%. Ponderea exporturilor a fost de 58% din vanzarile totale. @N_P