Primele 6 luni ale lui 2007 arata - daca se mai indoia cineva - ca acest an va fi din nou, din punctul de vedere al industriei auto, peste cel anterior, confirmand statutul Romaniei de piata in expansiune.
Luna iunie a realizat usoare reasezari in unele puncte, volumul de vanzari fiind ceva mai redus fata de mai. La inmatriculari, situatie care conteaza oficial in statisticile europene, lucrurile stau si mai bine, Romania ajungand, in premiera, pe pozitia 8 din 27 de state.
Principalul motiv al stagnarii pietei in iunie il reprezinta finalizarea inca de luna trecuta, in mare parte, a contractelor din Programul de innoire a parcului auto, astfel ca piata a intrat oarecum in fagasul normal. Dar asta nu inseamna ca nu a fost o luna foarte buna pentru vanzatorii de masini.
Chiar daca nu s-au semnat mai multe contracte ca in mai, din punctul de vedere al statisticii oficiale s-a inregistrat o crestere.
Vanzari
Totalul raportat de dealeri se ridica, pentru iunie, la 30.337 autoturisme vandute, ceea ce reprezinta o scadere de 7,8% fata de mai.
Pe intreg semestrul s-au contractat 146.292 vehicule din categoria autoturisme, adica un plus de 24,6% comparativ cu perioada similara a anului trecut. Productia interna s-a ridicat la 23.435 unitati (plus 9,4% pe 6 luni), cea mai mare parte a acestora fiind Dacia Logan.
Dintre acestea, 10.630 au fost exportate, cifrele aratand o crestere importanta semestru pe semestru (37% mai multe exporturi decat in primele 6 luni din 2006), cu o valoare ce de-paseste probabil 600 milioane euro. Totalul importurilor de turisme a fost in luna a sasea de 18.154 unitati, in usoara scadere fata de luna trecuta.
Modelele autohtone au reusit sa vanda 12.183 unitati, ceea ce ne conduce, printr-un calcul simplu, la concluzia ca nu exista stocuri pentru cele doua marci,