Tot în oraşele din ţară pot fi văzute însă şi cele mai multe magazine neînchiriate, rata de neocupare fiind cu aproximativ 6% mai mare decât în Bucureşti Anul 2007 nu a adus o Tot în oraşele din ţară pot fi văzute însă şi cele mai multe magazine neînchiriate, rata de neocupare fiind cu aproximativ 6% mai mare decât în Bucureşti
Anul 2007 nu a adus o creştere semnificativă a stocului de spaţii comericale din Bucureşti. Iar una dintre urmările directe ale acestei realităţi este ieşirea Capitalei din topul celor mai căutate destinaţii a retailerilor europeni.
România, în ansamblu, rămâne însă o opţiune serioasă atunci când vine vorba de expansiunea externă a marilor branduri. Şi asta pentru că dezvoltatorii locali şi străini s-au lansat într-o cursă de construire de malluri în aproape toate marile oraşe din provincie.
Specialiştii companiei Eurisko spun că investitorii în spaţii comerciale aleg să îşi plaseze banii în oraşe din provincie, cu o populaţie mai numeroasă de 100.000 de locuitori. Timişoara, Braşovul sau Constanţa se numără printre cele mai efervescente locaţii de pe harta imobiliară a momentului.
La polul opus, oraşele din partea de nord-est sunt considerate cel mai puţin atractive. Motivele pe care invocate de specialişti ţin de infrastructura deficitară, dar şi de puterea de cumpărare mai mică decât media naţională a locuitorilor din zonă.
Legăturile aeriene subdimensionate, existenţa unui singur drum european, precum şi defrişările masive care au condus la inundaţii şi alunecări de teren sporesc gradul de risc aferent unei astfel de investiţii.
Cu toate acestea, la nivelul întregii ţări, acest segment al pieţei imobiliare rămâne deosebit de dinamic. Numai în cursul anului trecut investiţiile în malluri au fost de aproximativ jumătate de miliard de euro, iar trendul anilor viitori, aşa cum îl văd specialiştii, va