Cristian Stancu, managerul de marketing al Supreme Chocolat, spune ca focusul pe retailul modern si lansarile din perioada verii vizeaza diminuarea fluctuatiilor de vanzari generate de temperaturile mari, in contextul in care vara consumatorii renunta la ciocolata in favoarea altor produse.
Supreme Chocolat, producatorul ciocolatei Primola, a inregistrat o crestere a vanzarilor de aproximativ 5% in primul semestru al anului fata de aceeasi perioada din 2006, ritm de circa doua ori mai mic decat evolutia pietei tabletelor de ciocolata.
Pe piata locala a ciocolatei, vanzarile de tablete au inregistrat un avans de 8,2% in volum si de 11,4% in valoare, in perioada decembrie 2006 - mai 2007 fata de acelasi interval de anul trecut, potrivit datelor companiei de cercetare a pietei Nielsen. Managerul Supreme Chocolat anticipeaza insa o evolutie mai modesta a pietei in lunile de vara.
"Vara, indiferent de concentrarea eforturilor de vanzari si comunicare ale companiilor de pe piata, consumul de ciocolata este afectat de temperaturile mari. Bussinessul de ciocolata are un aspect sezonier destul de puternic", afirma Cristian Stancu.
Vanzarile de ciocolata de pe piata scad in perioadele cu temperaturi mari, consumatorii orientandu-se mai mult spre bauturi racoritoare si inghetata si mai putin spre dulciuri.
Pentru a diminua fluctuatiile de vanzari in sezonul estival, producatorii lanseaza sortimente noi de ciocolata, concepute special pentru consumul in perioada verii. Companiile renunta astfel la cacao in favoarea ciocolatei albe sau a cremei de lamaie.
"Am lansat pe piata trei sortimente de vara la sfarsitul lunii mai, doua dintre ele fiind aceleasi ca si anul trecut si unul nou, cu crema de ice tea", precizeaza Stancu.
Sezonul estival genereaza schimbari si la nivelul distributiei produselor pe baza de ciocolata, tot datorita temperat