Mărcile de provenienţă coreeană deţin peste 7% din piaţa românească de autovehicule, iar eventuala renunţare la taxele vamale, discutată de Comisia Europeană, ar putea dubla cota de piaţă a acestor producători auto. Piaţa autohtonă de autovehicule se află într-un moment fast. Vânzările de maşini noi au crescut, în primul semestru din acest an, cu 24,8% faţă de perioada similară din 2006. Odată cu creşterea pieţei, se majorează şi vânzările de maşini produse
Mărcile de provenienţă coreeană deţin peste 7% din piaţa românească de autovehicule, iar eventuala renunţare la taxele vamale, discutată de Comisia Europeană, ar putea dubla cota de piaţă a acestor producători auto.
Piaţa autohtonă de autovehicule se află într-un moment fast. Vânzările de maşini noi au crescut, în primul semestru din acest an, cu 24,8% faţă de perioada similară din 2006. Odată cu creşterea pieţei, se majorează şi vânzările de maşini produse de mărci coreene, chiar mai repede decât piaţa. În primele şase luni din 2006, erau comercializate în România 7.141 de vehicule Hyundai, Chevrolet, Kia şi SsangYong, iar în acest an au fost deja vândute, conform APIA, 12.585 de unităţi. Ca atare, cota de piaţă a acestor producători a crescut de la 5,2% la 7,3% în numai un an, iar Cristian Oltean, directorul de marketing al GM Southeast Europe, companie care gestionează distribuţia mărcii Chevrolet, estimează că „în maximum doi ani, aceste mărci vor deţine peste 10% din vânzările din România, şi acest lucru nu neapărat din cauza unor facilităţi fiscale, ci mai degrabă din cauza programului agresiv de lansări de noi modele, mai competitive“.
Raportul calitate/preţ, principalul atu
Evoluţia mai mult decât bună a mărcilor coreene pe piaţa autohtonă este rezultatul unei ofensive susţinute cu produse din ce î