Starbucks Corp., cel mai mare lant de cafenele la nivel mondial, a anuntat ca, incepand cu saptamana viitoare, va creste preturile cu aproximativ 3% la toate specialitatile din cafea pe care le comercializeaza. Aceasta majorare ii urmeaza recentei din luna noiembrie a anului trecut si face parte din strategia corporatiei de a rezista cresterii costurilor materiei prime si a celor de productie, informeaza editia online a revistei Forbes.
Analistii economici sunt de parere ca aceasta decizie era de asteptat, estimand ca in spatele ei se afla si dificultatile cu care se confrunta compania odata cu majorarile salariale. Mai mult, corporatia americana a inregistrat, anul acesta, o scadere a valorii actiunilor cu pana la 20%, drept consecinta a ritmului incet de crestere a vanzarilor, dar si a intetirii competitivitatii cu firmele producatoare de mancare de tip fast-food.
Cu toate acestea, hotararea de a majora preturile in mai putin de un an de la cea anterioara a venit mai repede decat se preconiza. “Suntem mereu atenti la costurile afacerii si, date fiind cresterile costurilor in mediul in care operam, consideram ca este un moment propice pentru aceasta scumpire”, a declarat purtatorul de cuvant pentru Starbucks, Brandon Borrman.
Uniii specialisti financiari sunt de parere ca aceasta majorare nu va avea un impact foarte mare asupra cumparatorilor, mai ales asupra celor fideli, care nu vor ezita sa dea cativa centi in plus pentru a-si lua doza zilnica de cafeina. “Studiile noastre arata ca clientii Starbucks sunt mult mai putin flexibili fata de populatie in general in ceea ce priveste majorarea preturilor. Tindem sa credem ca, mai degraba, Starbucks mizeaza pe puterea marcii sale atunci cand scumpeste produsele sale pentru a face din ele valori viabile in timp”, este de parere economistul Marc Greenberg de la Deutsche Bank.
Majorarea de preturi