Arată aproape ca un Focus obişnuit. Neavizaţii pot crede că e maşina unui excentric căruia îi place culoarea portocaliu. Dar nu vorbim de orice portocaliu, vorbim de Electric Orange metalizat. Şi nu vorbim de orice Focus, vorbim de Focus ST. De ce este deosebit? Începem cu propulsorul, un 2,5l Duratec TURBO, cu 5 cilindri în linie şi 20 de valve. Ce ştie să facă acest motor? 225 cai-putere la 6000 rpm şi un moment maxim de 320 Nm disponibil constant între 1600-4000 rpm. Cuplat la o cutie manuală cu şase trepte, propulsează maşina la 240 km/h. Cum nu poate fi vorba doar de motor, cutie de viteze, volan şi schimbător, ST vine echipată şi cu jucăriile de care avem nevoie într-o maşină: aer condiţionat automat bi-zonă, geamuri acţionate electric, închidere centralizată prin telecomandă, oglinzi reglabile electric şi încălzite sau radio Sony cu 8 difuzoare, comenzi pe volan.
Cum se conduce
Cu atenţie! Atât prin oraş, cât şi prin afară, direcţia s-a dovedit foarte sensibilă, înfricoşător de sensibilă la viteze mai mari. Sistemul de direcţie este electro-hidraulic, cu posibilitatea de setare (standard, confort sau sport). Nu am stat să îl setăm, ceea ce ar putea fi cauza a ceea ce spuneam mai sus. Înainte de a băga piciorul în acceleraţie, e bine să îţi aminteşti că ai o întreagă herghelie sub capotă, iar cele trei ceasuri de presiune turbo de pe bord, pe lângă faptul că arată bine, ar trebui să fie şi un semn de avertizare. Unul din colegii mei, după o „tură“ cu maşina, a spus că are prea multă putere. Personal, nu sunt de aceeaşi părere, ci spun că ST are suficient „spate“ încât să nu te lase la nevoie, într-o depăşire din scurt, de exemplu. La drum, Focus ST s-a comportat excelent, a stat foarte bine pe drum şi în curbe, a intrat în depăşire cu muşchii încordaţi la maxim, a ajuns cu uşurinţă la 200 km/h, a frânat foarte bine datorită discurilor de f