Sub acest semn, ar fi fost de aşteptat ca Traian Băsescu nici să nu audă despre discutarea in CSAT a propunerii de a i se pune la dispoziţie un avion rivalizănd cu cel al lui George W. Bush.
Preşedinţia Romăniei a remis presei un Comunicat prin care ia poziţie faţă de un scandal timid incă, din cauza umbririi de către senzaţionalul mediatic numit caniculă, dar avănd in sine potenţial de a lua amploare.
Scandalul ar putea fi exprimat prin sintagma: Un avion Air Force One pentru Traian Băsescu.
Vineri dimineaţă, ziarul Cotidianul a publicat pe prima pagină informaţia potrivit căreia Preşedinţia urmează să achiziţioneze două aeronave speciale dotate cu facilităţi de ultimă oră, toate la nivelul celor cu care călătoresc preşedinţii Americii sau ai Rusiei.
In sine, informaţia n-ar conţine cine ştie ce sămbure de scandal.
Romavia e o companie aflată in subordinea Ministerului Apărării Naţionale. Urmare a solicitărilor din partea Companiei, Guvernul a decis redotarea flotilei, convins, probabil, de argumentul că aparatele existente au probleme cu indeplinirea normelor europene de zgomot.
S-a socotit, probabil, că, inchiriate nu doar de preşedinte, dar şi de alţi inalţi demnitari, aparatele aflate in dotarea Companiei ar putea fi refuzate la aterizare pe unele aeroporturi. Desigur, se putea rămăne la ceea ce se intămplă acum: modificarea aparatelor existente.
Să admitem insă că, din punct de vedere financiar, era mult mai rentabilă redotarea Companiei Romavia. Cum s-ar fi procedat intr-o ţară democratică?
Fiind vorba despre cheltuire de bani publici, şi nu pentru majoritatea cetăţenilor, ci pentru şeful statului, premier şi alţi inalţi demnitari, inainte de a fi supusă CSAT, propunerea Guvernului ar fi trebuit prezentată opiniei publice. Solid argumentată de ministrul Apărării Naţionale, ba chiar şi de primul-ministru. Nu