În Occident - ca de altminteri şi în Extremul Orient - există o mare tradiţie a literaturii erotice. Figuri ilustre au scris literatură cu tematică sexuală, de la Petronius până la Diderot. În literatură, sexul nu e o temă marginală. Însă când cartea e proastă, iese un dezastru. În 2003, când o mică editură italiană publica un volumaş de vreo 150 de pagini semnat de o misterioasă „Melissa P.“, piaţa editorială peninsulară a fost luată complet pe nepr
În Occident - ca de altminteri şi în Extremul Orient - există o mare tradiţie a literaturii erotice. Figuri ilustre au scris literatură cu tematică sexuală, de la Petronius până la Diderot. În literatură, sexul nu e o temă marginală. Însă când cartea e proastă, iese un dezastru.
În 2003, când o mică editură italiană publica un volumaş de vreo 150 de pagini semnat de o misterioasă „Melissa P.“, piaţa editorială peninsulară a fost luată complet pe nepregătite. „100 colpi di spazzola prima di andare a dormire“, tradus acum la noi sub titlul cât se poate de transparent „Jurnalul erotic al unei adolescente de 16 ani“ a fost best-sellerul anului. Era normal, căci autoarea nu împlinise încă 18 ani (era, deci, minoră după legile italiene), iar titlul original ascundea o adevărată bombă: relatarea explicită, în detalii aproape clinice, a aventurilor sexuale ale „Melissei P.“, petrecute cam cu doi ani înainte. Iar sex, în cartea respectivă, e cât cuprinde: normal, oral, anal, în grup, lesbianism, homosexualitate masculină, travesti, narcisism, masturbare, fetişism, viol simulat, sado-masochism - e năucitor câte au putut să intre într-o carte atât de subţire.
Ca lovitură de marketing, lansarea volumului a fost o lecţie în domeniu: autoarea nu a acordat nici un interviu televizat şi nu a permis să i se publice vreo fotografie până nu a împlinit cei