Edilii oraşelor reglementează tot mai drastic limita de tonaj a vehiculelor acceptate pe străzi. Faptul că au acces numai maşinile sub 3,5 tone a deschis un nou teren de confruntare pentru producătorii de automobile. Conştienţi de noua provocare, marii producători au început să umple piaţa cu tot mai multe astfel de maşini, cu dimensiuni şi capacităţi de încărcare diferite. Ultimul sosit pe piaţa autohtonă, Fiat Scudo, are deja o companie numeroasă în segmentul util
Edilii oraşelor reglementează tot mai drastic limita de tonaj a vehiculelor acceptate pe străzi. Faptul că au acces numai maşinile sub 3,5 tone a deschis un nou teren de confruntare pentru producătorii de automobile.
Conştienţi de noua provocare, marii producători au început să umple piaţa cu tot mai multe astfel de maşini, cu dimensiuni şi capacităţi de încărcare diferite. Ultimul sosit pe piaţa autohtonă, Fiat Scudo, are deja o companie numeroasă în segmentul utilitarelor mici. Renault Trafic, Mercedes Vito, Volkswagen Transporter sau chiar fraţii Peugeot Expert şi Citroën Jumpy sunt cele mai căutate modele din acest segment.
Faptul că sunt utilizate cu preponderenţă în oraş forţează producătorii să se gândească mult mai atent la design. Dacă în ceea ce priveşte maşinile care asigură transportul interurban singurele lucruri cu adevărat importante sunt capacitatea de încărcare, fiabilitatea şi confortul şoferului, cele care circulă în perimetrul urban trebuie proiectate mult mai atent. Micii cărăuşi de oraş sunt mult mai vizibili în traficul aglomerat şi pe străduţele înguste, astfel că aspectul exterior contează destul de mult. Pornind de la această idee, inginerii şi designerii marilor producători auto au creat vehicule nu numai capabile să transporte marfă sau persoane, ci şi aspectuoase.
Tri