E logic: cine zboara nu mai este cu picioarele pe pamint. Studiu de caz: atitudinea publica majoritara fata de mult discutatele avioane prezidentiale.
Ultimele cinci zile au oferit spectacolul unei gretoase „lecturi“ politice a telenovelei declansate de articolul Cotidianului cu privire la intentia Administratiei Prezidentiale de a dota Romania cu noi avioane oficiale.
Doua dintre partidele care detin, desi nu oficializat, puterea, Partidul Social Democrat si Partidul National Liberal, au atacat fara crutare aceasta intentie, spunind, cu lacrimi de crocodil, ca, desi sintem asa de saraci si de amariti, desi, cum ar veni, „tara arde“, in loc sa dam bani de la buget pensionarilor, „baba se piaptana“.
Cu alte cuvinte, au spus ca tara vrea noi avioane numai si numai ca sa isi faca Traian Basescu poftele lui aeronautice perverse.
Am tradus liber si am rezumat elegant cantitatea imensa de fiere pe care mai multi lideri ai celor doua partide - dublati prompt de armate de „ultrasi“ anti-Basescu din presa (desigur, „echidistanti“!) - au aruncat-o in spatiul public.
Acum doua zile insa, lovitura de teatru! Citat sec din comunicatul de presa de la Cotroceni: „Administratia Prezidentiala considera ca fiind descalificant modul in care lideri ai PNL au propus si sustinut in CSAT conceptul de redotare a companiei ROMAVIA.
Asta pentru ca, ulterior, reprezentanti ai aceluiasi partid, dar si ai PSD sa foloseasca tema pentru atacuri politice nejustificate impotriva presedintelui Romaniei, in conditiile in care initiativa a apartinut Guvernului“. Concret: propunerea ca Romania sa aiba doua noi aeronave oficiale a fost facuta in CSAT-ul din 11 mai chiar la initiativa premierului Tariceanu. Or, in 11 mai, Traian Basescu era presedintele suspendat al Romaniei.
Mai mult, intr-un CSAT ulterior (cel din 28 iunie