Bank of America are mai multe afaceri in Statele Unite decat oricare alt competitor de pe piata financiara, ceea ce pentru actionarii companiei nu poate fi o veste prea buna.
Cererea pentru servicii financiare din afara Statelor Unite creste de trei ori mai rapid decat in SUA, cele mai active piete fiind cele din Rusia, China si Brazilia.
Cu toate ca Bank of America este prezenta in 45 de tari, operatiunile din afara SUA aduc doar 13% din totalul veniturilor. In comparatie cu Bank of America, peste jumatate din veniturile Citigroup sunt aduse de activitatile desfasurate in afara Statelor Unite, iar in tari precum Mexic, Polonia si Coreea de Sud grupul american se numara printre cei mai importanti jucatori.
Strategia care a facut din Bank of America, Wachovia si Wells Fargo cele mai performante banci americane la bursa acum un deceniu se dovedeste a fi neproductiva in actualele conditii de piata. Cu Europa si Asia realizand mai bine de jumatate din productia la nivel mondial si in timp ce sase din zece miliardari locuiesc pe cele doua continente, bancile si firmele specializate pe investitii financiare care s-au extins in afara SUA in ultimii ani beneficiaza din plin de avantul de pe aceste piete.
"Bank of America este cea mai mare banca din Statele Unite, insa are de suferit din cauza slabei cresteri economice, de sub 3%'', a declarat Chirs Hagedorn, managerul unui fond de 22 mld. dolari (16 mld. euro) din portofoliul caruia fac parte si actiuni ale Citigroup, Bank of America si Wachovia. "Cresterea bancilor vine acum de pe piata internationala, nu din SUA", a continuat el.
Kenneth Lewis, director executiv al Bank of America, este unul dintre cei care sunt de parere ca Statele Unite reprezinta in continuare cea mai buna oportunitate pentru serviciile financiare intrucat SUA a ramas cea mai mare sursa mondiala de comisioan