- Diverse - nr. 143 / 25 Iulie, 2007 - Cum si-a inceput activitatea DJEP Mures, pe care o conduceti?
Am inceput cu noua oameni doar, prin unificarea fostului serviciu de evidenta a persoanelor si activitatea de stare civila din cadrul Consiliului Judetean Mures. In prezent, in organigrama functioneaza 25 de angajati, respectiv 23 de persoane cu statut de functionari publici si doi angajati prin contract.
- Ce sarcini revin concret DJEP Mures?
Conform prevederilor legale, Directia actualizeaza registrul judetean de evidenta a persoanei, furnizeaza, in cadrul Sistemului national informatic de evidenta a populatiei, date necesare pentru actualizarea registrului permanent de evidenta a populatiei, utilizeaza si valorifica registrul national de evidenta, coordoneaza activitatea serviciilor publice locale si modul de gestionare si de intocmire a registrelor de stare civila si a listelor electorale permanente, asigura emiterea certificatelor de stare civila, a cartilor de identitate si a cartilor de alegator. Se adauga la aceste atributii ale noastre si urmatoarele: aprovizionam serviciile publice comunitare locale cu imprimatele necesare activitatii de evidenta a persoanelor, monitorizam si controlam modul de respectare a prevederilor legale in domeniul asigurarii protectiei datelor referitoare la persoana, tinem evidenta si pastraregistrele de stare civila, exemplarul 2, si efectuam mentiuni pe acestea, conform comunicarilor primite.
- Care sunt serviciile la nivel local pe care le coordonati?
Coordonam si controlam metodic activitatea celor 7 servicii publice locale din municipii si orase: Targu-Mures, Reghin, Sighisoara, Tarnaveni, Ludus, Iernut si Sovata, precum si activitatea pe linie de stare civila a celor 102 servicii sau birouri de stare civila din cadrul administratiilor publice locale muresene.
- Pe linie de stare civila, r